Což takhle dát si špenát?

Co je to veganství?
·         Veganství znamená zdravý způsob života, který je navíc ohleduplný k ostatním živým bytostem, životnímu prostředí a snaží se je maximálně respektovat.
·         Vegani se zcela zříkají požívání masa, vajec, veškerých mléčných výrobků nebo medu.
·          Nejedná se jen stravu, vegani také bojkotují činnosti s tímto spojené – rybaření, myslivost, kožešinový průmysl, dokonce cirkusy nebo zoo.
 zeleninové šťávy
Pro mnohé z nás může být nepředstavitelné uspořádat letní grilování s přáteli bez pořádného steaku, nebo si občas nedopřát vepřový či hovězí gulášek „se šesti“a vychlazeným půllitrem oblíbeného zlatého moku.
Návyky veganů je ale třeba respektovat a určitě tento životní styl člověka obohatí a má svá pozitiva.
 
Veganství a zdraví
·         Protože je jídelníček veganů dosti omezený, je potřeba chybějící příjem vitaminů z potravy ohlídat. Jedná se především o omezený přísun vitamínu B12, vitamínu D, jódu, selenu, vápníku, omega-3 mastných kyselin.
·         Kladná stránka veganské stravy spočívá v nízkém přísunu nasycených tuků a cholesterolu.
·         Velkým plusem je pak konzumace vysokého obsahu rostlinných bílkovin, polysacharidů, vlákniny, hořčíku, draslíku, kyseliny listové, vitamínu C a vitamínu E.
·         Jídelníček vegana se skládá především z ovoce, zeleniny a luštěnin, důležité je sestavit si pestré, vyvážené menu.
·         Díky tomu, že vegani nejedí maso, nepřijímají živočišné tuky, trpí značně méně civilizačními chorobami a nadměrnými hodnotami cholesterolu.
·         Hlavním cílem každého vegana je nahradit bílkoviny, které běžně člověk získává z masa. Pro vegana to znamená konzumaci sójového a masa a sóji vůbec, ale také luštěniny jsou dobrým zdrojem. Dalšími důležitými zdroji potřebných vitamínů jsou ořechy, rýže, špenát, mango, avokádo nebo obilné klíčky.
 salát vegetariána
Pokud Vás veganský život zaujal nebo inspiroval a pokud Vás oslovil natolik, že uvažujete o takové změně, měli byste také vědět, jaká rizika první týdny Vašeho nového jídelníčku mohou obnášet.
Zpravidla se jedná o nadměrnou únavu a sníženou imunitu, která doprovází přechod na vegan stravu

Což takhle dát si špenát?
3.7 (73.33%)9